Strategi og forretningsutvikling

Hva vi gjør /

Strategi og forretningsutvikling

Vår kunnskap kommer godt med når man skal lansere nye produkter, utvide til nye forretningsområder eller rett og slett føler at man har mistet litt retningen.

Inbound strategi

Du har gjerne hørt at mange snakker om inbound marketing. Det er det en god grunn for, og grunnen er at det fungerer. Veldig bra. Kort oppsummert beveger man seg bort fra den tradisjonelle forstyrrende reklamen, hvor TV-reklame er et godt eksempel, til relevant markedsføring basert på hva kunden liker og hvilken målgruppe kunden hører til.

På denne måten kan man måle resultatene av markedsføringen langt bedre, samtidig som man ikke kaster bort penger på reklame som, i verste tilfelle, irriterer kundene.

Digital strategi

Har du tatt stilling til hvem dine kunder er og i hvilke medier de tilbringer tiden sin?

For å treffe kunden må man vite hvor de er, slik at man kan rette markedsføringen sin mot disse kanalene. Det kan være kanaler som Facebook, Instagram, YouTube og lignende, eller det kan være Dagens Næringsliv og Aftenposten.

Dette behøver du heldigvis ikke å finne ut av selv, ettersom våre rådgivere veileder deg stegvis gjennom prosessen.

Vekststrategi

Har du noensinne skilt mellom vekst og markedsføring?

Det har vi.

Markedsføring tiltrekker nye kunder, mens en god vekststrategi sørger for at kundene dine motiveres til å hente nye kunder, som igjen henter nye kunder og så videre. Dette krever finesse, men når man først har funnet en strategi som fungerer er det svært kostnadseffektivt samtidig som det bygger lojale kunder.

Nytt forretningsområde

Merker du at topplinjen stanger i taket? Eller enda verre; den går nedover?

Da kan løsningen være å utvide horisonten litt.

Vi har erfaring med go-to-market strategier for både nye selskaper, nye produkter og nye virksomhetsområder, og ser at vår kunnskap og erfaring er viktig for å treffe markedet riktig fra første eksponering.

Det er kostbart å prøve og feile ved en lansering, og i verste fall mister man markedsandeler fordi kundene blir forvirret.

©2017 Monk™. All rights reserved.

Log in with your credentials

Forgot your details?